פינוי מחסן

את המחסן המציא המין האנושי על מנת שהחפצים להם הוא זקוק שלא באופן שוטף יהיו בהישג ידו מבלי להפוך את מרחב המגורים לצפוף יתר על המידה. ואכן, מחסנים משרתים היטב את בעליהם ומאפשרים להם לשמור על פריטים רבים ומגוונים, וישנה רק בעיה אחת – עם השנים גם המחסן עצמו כבר הופך מלא עד אפס מקום, כך שכדי שהמחסן יוכל למלא את ייעודו הוא זקוק למחסן משל עצמו, אליו יועברו הפריטים הפחות נחוצים…

מחסן ועוד מחסן ועוד מחסן ועוד מחסן הוא כמובן פיתרון בלתי אפשרי. פיתרון אפקטיבי הרבה יותר הוא הזמנת חברה לפינוי דירות על מנת שתסייע במיון תכולת המחסן ובפינוי החלק המיותר מתוך התכולה, כך שניתן יהיה לאחסן פריטים נחוצים באמת.

מה ההבדל בין פינוי דירה לפינוי מחסן

הרכוש הרב שנצבר על ידי בני האדם, רובם ככולם, הביא לכך שיותר ויותר אנשים מחזיקים גם מחסן, בין אם במסגרת בית משותף, בין אם בחצר בית פרטי (ראה גם: פינוי בית פרטי), ובין אם במקום המציע שירותי אחסון. ריבוי המחסנים הביא לכך שחברות רבות לפינוי תכולת דירות צברו ניסיון רב לא רק בפינוי דירות אלא גם בפינוי מחסנים – מלאכה דומה במהותה לפינוי דירה, אבל כזו שגם מתאפיינת במספר דגשים שונים.

ראשית, מחסן, מטבעו, הוא מקום בלתי מאוורר ובמקרים רבים מצטברים בו אבק, טחב, רטיבות, לכלוך וצרות אחרות. במחסנים הממוקמים בחצרות, ובעיקר כאלה באזורים המרוחקים יחסית מלב העיר, אתם עלולים להיתקל גם בזוחלים או מכרסמים שונים – חוויה בהחלט לא נעימה לשני הצדדים. כך שכדאי לפנות לחברת פינוי דירות מקצועית, גם אם פינוי מחסן נתפש כמטלה קלה יותר ביחס לפינוי דירה, בעיקר מההיבט הרגשי (ברוב המקרים, הזיכרונות שלנו מחוברים לדירה ולא למחסן, אם כי ניתן גם להיתקל במי שפיתח חיבה עזה אל האופניים של הילדים, ושומר איתם על קשר הדוק גם כשהזאטוטים כבר בני 25…)

סיבה נוספת בגללה מוטב להיעזר בשירותיה של חברת פינוי דירות מיומנת היא הסכנות שטמונות בכל מחסן כמעט: חפצים חדים, פריטים שהחלידו ומאיימים לפצוע אותנו, חומרים שעלולים להיות רעילים (גלוני צבע וכו'), שברי זכוכית (מטלוויזיה שחור לבן שהתנפצה מבלי שתשימו לב עקב גבב הפריטים במחסן) וכו'.

  צריכים לפנות דירה? מלאו פרטים בצור קשר ונוכל לעזור לכם בהקדם  

בחלק מהמקרים המחסן עמוס בפריטים כבדים, דבר שעשוי להוביל למאמץ פיזי ניכר – וכשבעלי המחסן הם אנשים מבוגרים, כמובן שכדאי להם להזמין חברה לפינוי תכולה.

פינוי מחסן משותף

בחלק מהבתים המשותפים ישנו גם מחסן משותף, לתועלת כל דיירי הבניין. במקרים רבים המחסן – רחב הידיים מן הסתם שכן הוא נועד לאפשר לקבוצת אנשים גדולה יחסית לאחסן בו ציוד – הופך עם השנים בעיקר למקור לסכסוכים ועוגמת נפש עקב הצטברות יתרה של פריטים בלתי שמישים בעליל המונעים מדיירי הבניין לאחסן בו את מה שחשוב באמת.

  צריכים לפנות דירה? מלאו פרטים בצור קשר ונוכל לעזור לכם בהקדם  

גם במקרה כזה הפיתרון הוא הזמנת שירותי פינוי מחברה לפינוי דירות המתמחה גם בפינוי מחסנים. אמנם ההוצאה תהיה גדולה יותר עקב גודלו של המחסן וכמות הפריטים הרבה בו, אך מאחר שהיא מתחלקת בין כל דיירי הבניין כל דייר ישלם סכום פעוט למדי תמורת השיפור באיכות חייו ובמרקם היחסים בבניין (מה גם שבמקרים רבים בקופת הוועד ישנם סכומי כסף בלתי מבוטלים אותם ניתן להקצות למען מטרה חשובה זו).

מחסנים במקלטים

במקרים אחרים, המקלט של הבית המשותף הופך אט אט למחסן. רצוי מאוד לא להמתין להפצרות פיקוד העורף והמלצתו בדבר פינוי המקלט והפיכתו לשמיש לשעת חירום, אלא להזמין מבעוד מועד חברה לפינוי תכולה שתחזיר את המקלט לייעודו המקורי – בשעת חירום לא תוכלו בעצמכם לפנות את המקלט, ומן הסתם תתקשו למצוא חברת פינוי דירות שתעשה זאת בזמן קצר מספיק.