פינוי משרדים

המצב הכלכלי הבלתי יציב שמאפיין את מדינת ישראל בשנים האחרונות מביא לתמורות משמעותיות בתחום הנדל"ן העסקי, ובפרט בשוק המשרדים להשכרה – יותר ויותר שוכרי משרדים מעדיפים לחתום על חוזים לתקופות קצרות יחסית (למרות העלות הכרוכה בפינוי משרד והובלת תכולתו ממקום למקום), וכן מתרחבת התופעה של שכירויות משנה המאפשרות לבעלי עסקים צנועים (עורכי דין בראשית דרכם, לדוגמה) לחסוך בחלק מהוצאות הכלליות הכרוכות באחזקת משרד וליהנות מכל השירותים בעלות מופחתת (אגב, שכירות משנה אינה רק שכירת חדר או שניים בתוך משרד; שכירות משנה יכולה להיות גם עסקה בהיקף גדול מאוד שבה חברה אחת, מתוך רצון לחתוך דרסטית בהוצאותיה, מוציאה להשכרה קומה שלמה או אפילו מספר קומות בבניין משרדים יוקרתי).

  צריכים לפנות דירה? מלאו פרטים בצור קשר ונוכל לעזור לכם בהקדם  

המעברים התכופים של המשרדים השונים מספקים פרנסה רבה לחברות פינוי דירות המתמחות בפינוי תכולת משרדים וכן הובלות נוספות – מלאכה שבהחלט דורשת מיומנות ספציפית, שכן אין דין פינוי דירה כדין פינוי משרד.

ההבדלים בין פינוי דירה לבין פינוי משרד

פינוי דירות מתכולתן מתבצע ברוב המקרים כשבעליהן נאלצים לעזוב אותן לבית אבות או הלכו לעולמם – והיורשים מעוניינים להשמיש את הדירה לקראת מכירתה ו/או השכרתה (קראו עוד על פינוי ירושה או עזבונות). באופן טבעי, מרבית הפריטים בדירה שכזו הינם ישנים, חלקם אף שבורים או יצאו מכלל שימוש, וההתייחסות אליהם היא בעיקר כאל פסולת (כמובן תוך רגישות ותשומת לב על מנת לא לפספס חפצי ערך ולא להשליך אותם לאתר מחזור זה או אחר אלא להשתמש בהם – בעיקר כשמדובר בפינוי דירה בחינם, אז התכולה עוברת לרשות חברת הפינוי). גם במקרים של פינוי דירה של אגרן כפייתי, עיקר ההתמודדות היא עם כמויות פסולת ענקיות. לעומת זאת, בעת פינוי משרד, רוב רובו של הציוד הינו תקין לחלוטין, לפעמים אפילו חדיש וחדש, וחובה להתייחס אליו בעדינות מרבית לבל יינזק במהלך הפינוי.

  צריכים לפנות דירה? מלאו פרטים בצור קשר ונוכל לעזור לכם בהקדם  

דגש נוסף המאפיין פינוי משרדים ואינו פקטור בעת פינוי דירה הוא החובה לשמור על המסמכים השונים לבל ייאבדו, כמובן תוך הקפדה על סדר וארגון – אמנם גם פינוי דירות טומן בחובו התעסקות עם מסמכים שונים, וגם כשמדובר במסמכים פרטיים איש אינו מעוניין בבלגן, אבל במשרדים לשמירה על הסדר והארגון ישנה חשיבות רבה שבעתיים, כך שחובה לבחור חברת פינוי דירות המתמחה בפינוי משרדים ומתאפיינת בעבודה מסודרת ומאורגנת. במיוחד כדאי לבחור בחברת פינוי דירה מסודרת, בעלת רישיון עסק והתייחסות רצינית לעבודה, כשמדובר במשרד שיש בו מסמכים מסווגים.

דגש נוסף בעת פינוי משרד, שאמנם מאפיין גם פינוי דירה מתכולה מיותרת, אבל חשוב הרבה יותר בעת פינוי משרד לקראת מעבר הוא הלו"ז. פינוי משרד שמתארך יתר על המידה פירושו אובדן ימי עבודה – ופירושו של אובדן זה הוא הפסד של הכנסות (לעיתים גבוהות מאוד) ושל לקוחות פוטנציאליים. חשוב מאוד לחתום עם החברה לפינוי דירות שנבחרה לבצע את פינוי המשרד על חוזה עבודה לפינוי הכולל גם לו"ז מפורט לביצוע הפינוי, כולל קנסות במידה והחברה לא עומדת בלו"ז המוסכם (וגם בונוסים על פינוי מהיר – כמובן לא על חשבון האיכות). חוזה שכזה יבטיח פינוי משרד ללא עיכובים מיותרים ופגיעה מינימאלית בשגרת העבודה.

בנוסף על כל אלה, פינוי משרד הוא הזדמנות מצוינת להיפטר מתכולה שכבר לא תורמת יותר לפעילות במשרד – את הפריטים האלה ניתן להעביר לידי אנשי החברה לפינוי תכולה שנשכרה לבצע את העבודה (כמובן לאחר מו"מ על מנת ששוויים ייכלל בהצעת המחיר המוגשת לבעל המשרד בעבור הפינוי) או לפנותם, באמצעות חברת הפינוי, לאתרי פסולת מורשים במידה וכבר אין בהם כל שימוש יותר.

לאחר שתסיימו להעביר את תכולת המשרד למקום משכנכם החדש, ייתכן ותגלו שהליך הפינוי הותיר אחריו לא מעט שאריות של לכלוך ואבק הדורשים עבודת ניקיון יסודית ומקיפה. מתוך הנחה שאתם מעוניינים שהבאים אחריכם ייהנו ממשרד נקי ונעים למראה, מומלץ בשלב הזה לפנות לחברה מקצועית ומומחית שמספקת שירותים מקצועיים של ניקיון משרדים. בררו עם החברות שאליהן תפנו את מהות והיקף שירותי הניקיון המוצעים על ידן: האם הניקיון כולל מעבר עם שואב ולאחר מכן ניקוי אבק ולכלוך ולבסוף שטיפת רצפה יסודית? האם במסגרת השירות ינוקו גם חלונות המשרד ואזור המטבח והשירותים?. בנוסף, תבדקו עם החברות עלויות בהתאם לגודל שטח המשרד הנדרש לניקיון וערכו ביניהן השוואה. מלבד זאת, חשוב להתייחס גם למוניטין ולתדמית של החברה: האם מדובר בחברה מנוסה וידועה בתחומה? כמה שנות ניסיון וותק יש לחברה בניקיון משרדים? האם השירות הנ"ל תופס נפח מרכזי או שולי בפעילות שלה?. לא יזיק גם לערוך חיפוש קצר באינטרנט ולנסות לאתר ביקורות חיוביות או שליליות. לבסוף, וודאו כי החברה אכן מספקת את השירות באזור שבו ממוקם המשרד שלכם. תאמו מולה לוחות זמנים לביצוע העבודה והשתדלו להימנע, ככל הניתן, מהימצאות אנשי משרד רבים במקום: ככל הנראה תוכלו להסתפק בלא יותר משני אנשים אחראיים מטעמכם שיפקחו על תהליך הניקיון מול החברה.